Restaurant irlandès: Kitty’s Irish Pub

kittys-entrada

AdreçaCarrer de la Nau Santa Maria, 5-7
Transport: Maria Cristina (L3)
Preu mig: 25-30€

katharine-oshea
Katharine O’Shea

Poder presumir de ser el primer en fer alguna cosa no té preu. Precisament, El Kitty’s ho pot fer. Aquesta taverna típicament irlandesa va obrir les seves portes a mitjans dels 90 en una Barcelona que encara no n’havia vist gaires de pubs irlandesos. El nom? Té història. Katharine O’Shea (Kitty per als enemics) estava casada amb el polític William O’Shea mentre es distreia amb  un altre home del gremi, Charles Stewart Parnell. La relació d’amats va ser duradora i coneguda pel Capità O’Shea, però un divorci hagués significat la renúncia a una suculenta herència de part de la tieta de Katharine. Valia la pena esperar. I així ho van fer, es van divorciar i així Katharine podia gaudir d’un nou matrimoni amb Parnell. Semblava que ja estava tothom al seu lloc i que la felicitat predominava en l’ambient, però no. El conservadorisme imperant de l’època, parlem de finals del segle XIX-principis del XX, no va perdonar mai l’adulteri que havien comès. A Parnell se li van començar a tancar portes immediatament, la qual cosa va significar el seu declivi polític i vital. És més, va morir als braços de la seva dona a escassos mesos d’haver contret matrimoni.

El Kitty’s té tot el que qualsevol s’imagina d’un pub irlandès: molta fusta i molta cervesa. Potser a nivell gastronòmic no és gaire sorprenent, serà per proximitat o perquè la gastronomia irlandesa no destaca ni per bé ni per mal. De totes maneres, cal mencionar l’abundància a nivell de menjar i de beure. Una es queda tipa només de veure arribar a la taula una pinta de Guinness i un plat ple de peix amb patates.

A nivell gastronòmic no se’ns descobreix res de nou, però l’ambient cerveser afterwork sí que val la pena: poder gaudir d’una bona Guinness de barril en un pub irlandès enmig de Barcelona no té preu! I si tens sort, veure partits d’esports de tot tipus en pantalla gran.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.