Ens cau un mite: no a tots els racons d’Andalusia t’obsequien amb una tapa quan demanes una canya. Sevilla no té aquest modus operandi però sí una oferta gastronòmica amb la tapa com a eix conductor que ho supleix amb escreix. Bodegues, freidurías, cerveseries, bars en general. Aquí no hi passaràs gana i la teva butxaca no se’n ressentirà. Entre tot el ventall de possibilitats, el nostre pas per Sevilla ens ha fet conèixer tres indrets que has de tenir en compte. Pren nota.
Bodega Santa Cruz (Las Columnas)
CALLE RODRIGO CARO, 1A
faCEBOOK
Arribar fins a la barra pot ser més complicat que fer un eslàlom en plena pista d’esquí. Però ni que pugui ser un esport de risc, l’autenticitat del local, el salero dels cambrers, i les tapes a 2€ amb unes racions ben generoses justifiquen la visita a Las Columnas. Aquí triomfa el montadito de pringá, algun dels seus flamenquines, el llom al Pedro Ximénez o les albergínies amb mel. Ah, i les canyes de Cruzcampo (a 1,20€!), que circulen a ritme frenètic. La localització també acompanya, a escassos metres de la Giralda i en ple bullici del barri de Santa Cruz. Parada obligatòria.
Puerta Osario
Calle Puerta del Osario, 20
web | facebook
Si portes uns parell de dies deambulant de bodega en bodega i el teu estómac et demana a crits algun plat que no estigui fregit, Puerta Osario és una excel·lent opció. Amb un punt més sofisticat que la majoria de bars sevillans, la col·lecció de tapes i racions són de les que fan salivera només llegir-ne el nom a la gegant pissarra que omple una de les parets del local. Aquí és obligatori provar el montadito de xoriço dolç, el rissotto de boletus, el pop rostit sobre un rebuchón de patata o la suggerència de la casa: uns cigrons amb llagostins. Tot deliciós. Queda a uns quants carrers del centre, però la passejada val (molt) la pena.
El Viajero Sedentario
Alameda de Hércules, 77
WEB | facebook
Un petit oasis cultural dins el món del flamenco sevillà. El Viajero Sedentario és un espai on els llibres i el cafè es donen la mà, i un ambient de tranquil·litat impregna prestatgeries i taules. El local funciona com a llibreria mentre que al pati d’entrada hi organitzen xerrades, presentacions, concerts i tot tipus d’activitats artístiques i culturals. Al Viajero vés-hi a esmorzar o sobretot a berenar -doncs hi serveixen uns pastissos casolans d’insomni i hi tenen una col·lecció de tes ben interessant, gens fàcil de trobar en altres locals de la ciutat-. O també si ets viatger de motxilla lleugera, tal com ells mateixos proposen: “Llegir és viatjar sense la nosa de l’equipatge”.